Saturday 19 February 2011

Bab 2:Cari ilham (Diet Atkins)

Assalamualaikum,
Dah seminggu aku suka suki jalan gi blog orang lain. Tiba-tiba aku terjumpa satu blog yang menjadi sumber ilham kpd aku iaitu blog Adik Dzul dan Kak Liza. Best jugak baca pasal diet atkins ni. Macam senang nak buat sbb kita tak perlu control makan cuma kurangkan makan berkarbohidrat. Kita kena akui bahawa rakyat Malaysia ramai yang obesiti sebab terlebih makan nasi. Nasi dah jadi makanan asasi kita rakyat Malaysia, sebab tu ramai obesiti. Aku memang belum kearah obesiti tapi hampirlah jugak,so belum terlambat untuk bertaubat...he..he..Berat aku terkini 58kg. Aku bercadang nak turunkan sehingga 48kg (berat sebelum berkhawin)..boleh ke..Ape pun yang penting Set Minda beb...Semangat beb aku nak buat Diet atkins ni,cuma kurangkan berkarbohidrat..Yang bestnya bila gi blog Kak Liza,mcm2 gambar yang di tunjuk tentang makanan yang dia makan semasa buat diet atkins (tengok macam sedap)..Diet Atkins ni ada 4 fasa (sumber ni aku dapat dari blog adik Dzul tu). Ingat nak try..kawan2 nak try ke tapi sebarang risiko di tanggung sendiri ye..
  1. Induction (Permulaan dan pengenalan)
  2. Ongoing Weight Loss
  3. Pre-Maintenance
  4. Lifetime Maintenance 

No comments:

Post a Comment