Tuesday 22 February 2011

Day 2:Diet Atkins dan senam lagi!!!

Masa menunjukkan 11minit 20 saat, 30 calori dah terbakar,speed dan pulse tak  dpt nak tunjuk sbb aku gi cari kamera,bila nak ambik gambar, pulse dan speed dah tukar ke 0.
Makan malam aku (ikan masak asam pedas)
Hari kedua melalui Diet Atkins.Hari ni mmg mencabar jiwa dan raga..Apa kes ni?Aku mmg lepak betul hari,macam dah tak de tenaga.Bermula dengan sarapan pagi,macam biasa,menu yang paling mudah nak buat,telur rebus..he..he..Makan telur rebus ngan air kosong suam .Tekak aku masih boleh terima lagi menu tu.Layann zasss..Tiba tengah hari dalam jam 12.30 tgh, aku dah tak de tenaga.Balik umah aku pesan kat anak2,hari ibu penat,kita tido sama2 ye..Nasib baik anak2 aku nak tido time tu.Pehh!!selamat kalau tak aku melayan diorg dalam keadaan yg lemah longlai.Rasa nak baring sangat bila tiba rumah..OPss lupa,dalam Diet Atkins tak boleh skip makan.Apa agaknya aku nak makan tengah hari?Aku pun bantai lagi telur rebus ngan air kosong.Badan dah tak larat..Aku pun terus tido.Sedar tak sedar,aku terbangun je,jam kul 5ptg..Mak oii!!!tak agak2 tido.Mmg kitaorg anak beranak tido mati beb..Bila bangun dari tidur, aku rasa betul2 tak larat.Aku gagahkan jugak ambik kain dalam mesin basuh untuk gi sidai.Semua kain tu mak aku yang punya,aku tolong basuhkan sebab mak aku sakit tangan dan kaki.Bersiap2 angkut kain dan ajak anak2 aku gi umah atok diorg.Hari ni mmg dah set tak nak bersenam sbb tak larat.Lepas sidai kain,aku gi dapur mak aku..Jengg..jeng..jengah periuk dan kuali..Fuhh!!ikan masak asam pedas dan kangkung masak kicap.Hermmm..aku cakap kat diri..Please,sayangi diri anda!!..Aku pun ambik pinggan dan letak ikan masak asam pedas je.Ya Allah!!!sedap giler..Rasa nak makan ngan nasi je.Hermm..please control yourself,nanti menyesal tak sudah.Lauk ni bapak aku yang masak.Bapak aku mmg pandai masak dan menepati citarasa kitaorg sekeluarga.Aku sebenarnya nak bagi je anugerah "Bapa Mithali" kat bapak aku,dah le pandai masak, rajin pulak tu. Walaupun diaorg tinggal berdua je, tapi bapak aku tetap masak yang sedap2..So,makan malam hari ni ialah ikan masak asam pedas shj..Lepas makan rasa feel nak bersenam pulak ..Gi lah mesin "shake to shape",lepas goyang 10 minit.Aku toleh basikal statik kat tepi..hermmm,rasa macam dah ada tenaga nak naik basikal tu.Aku kayuh perlahan je,dalam 12 speed je..Kayuh punya kayuh dapat jugak lah menghabiskan 10 minit,pastu goyang lagi 10 minit..he..he..Balik umah meneruskan rutin seperti mandikan anak,kasi anak makan..bla..bla..Perasaan hari ni melalui Diet Atkins adalah gembira lah jugak,walaupun tengah hari rasa macam nak pengsan..Tapi petang stamina baik punya..dapat jugak aku bersenam..Lagi satu,aku minum air mmg tak kurang dari 3 liter..

No comments:

Post a Comment